Onze praktijkervaring van meer dan 5 jaar elektrisch rijden heeft ons geleerd dat elektrisch rijden niet alleen maar milieuvriendelijk is, maar ook zeer comfortabel en veel goedkoper! Op vakantie gaan naar o.a. Duitsland, Frankijk en Spanje is met de huidige dekking van snellaadpalen geen uitdaging meer. Onze adviseurs hebben meerdere malen duurritten gemaakt ter orientatie van meer dan 1800km lang en kunnen dit vanuit de praktijk met alle liefde bevestigen!
Wij van Stekkersch zijn autoliefhebbers pur sang en naast alle genoemde voordelen is
elektrisch rijden eigenlijk stiekem heel leuk. Want ondanks dat het “geluid” ontbreekt, heb je wel altijd direct al het koppel tot je beschikking waardoor je goed van je plek kan komen, en dan drukken we ons bescheiden uit!
De elektrische auto is bezig met een flinke opmars in Nederland. Steeds meer mensen beginnen de
voordelen in te zien van een elektrische auto, namelijk de milieuvriendelijkheid en de veel lagere
gebruikskosten. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde Nederlander slechts 50 km per dag rijdt,
terwijl de gemiddelde actieradius van een modale elektrische auto al rond de 200 km ligt. Ook de
overheid draagt bij voor zowel consumenten, werknemers en ondernemers om de overstap naast de
eerder genoemde voordelen ook fiscaal te stimuleren. Denk bijvoorbeeld aan wegenbelastingvrij
rijden tot 2025 en zeer lage brandstofkosten. Al deze factoren hebben ervoor gezorgd dat Stekkersch
begin 2020 is opgericht.
Stekkersch onderscheidt zich van anderen autobedrijven door het exclusief aanbieden van pure en
betaalbare elektrische auto’s waar minimaal 200 km actieradius mee te rijden valt. Alle modellen die
wij te koop zetten zijn ook door onze adviseurs zelf intensief gereden, waardoor u dus het beste en
meest oprechte advies kunt krijgen. Bekijk snel het aanbod of bel ons direct op 010 899 01 05.
De populariteit van het importeren van auto’s uit o.a. Duitsland is sinds Covid-19 enorm toegenomen. De gemiddelde wachttijd om een importauto als consument bij de RDW te laten keuren is inmiddels opgelopen tot bijna 2 maanden, waardoor dit als consument een zeer omslachtig proces kan worden. Daarnaast moet je goed op de hoogte zijn van alle procedures, wetten en regels. Zolang een importauto geen Nederlands kenteken heeft bijvoorbeeld, kan de auto alleen WA verzekerd worden. Wordt jouw auto in de wachtperiode van 2 maanden gestolen, of wordt er bijvoorbeeld ingebroken? Dan ben je niet verzekerd en ben je dus ook je geld kwijt. Om dit te voorkomen biedt Stekkersch aan om dit gehele traject uit handen te nemen voor een marktconforme prijs.
Stekkersch heeft de afgelopen jaren een zeer groot en betrouwbaar dealernetwerk opgebouwd van de beste merkdealers in Duitsland. Hierdoor kunnen wij scherp bemiddelen zodat je niet alleen de beste prijs
krijgt, maar ook de beste auto met in meeste gevallen ook nog eens fabrieksgarantie. Omdat wij RDW erkend zijn, mogen wij zelf importauto’s schouwen en deze ook goedkeuren voor de Nederlandse weg. Wij beschikken over een beveiligde opslaglocatie waarin we jouw auto, zolang deze nog niet is verzekerd,
kunnen opslaan zodat je daar geen zorgen over hoeft te maken. Tot slot hebben wij ook vaste
contactpersonen bij de Belastingdienst zodat ook de BPM aangifte snel verwerkt is.
Sinds de marktintroductie van de facelift in 2017 is de e-Golf meer dan 100.000 keer van de band gerold in Duitsland. Dit is ook niet heel gek, want de e-Golf is gewoon een hele mooie en praktische auto. De facelift heeft ook naast de wijzigingen in het exterieur ook een aantal zeer belangrijke upgrades gehad in de aandrijflijn. Zo is bijvoorbeeld het accupakket gegroeid van 24kwh naar 36kwh en is het vermogen van de elektromotor gestegen van 116pk naar 136pk. Het meest significante van
deze upgrades is de praktijk actieradius van ongeveer 240 km. We zijn inmiddels een jaar of vier verder en de eerste jong gebruikte occasions betreden de markt. Waar een volle e-Golf nog ruim €50.000 kostte begin 2017, zijn de prijzen nu tussen de €20.000 en €25.000 gemiddeld.
Deze prijsrange is zeer interessant voor de gemiddelde ondernemer/consument naast de andere voordelen:
– Geen wegenbelasting tot 2025.
– Vanaf 2025 is het wegenbelasting tarief slechts 25%.
– Zeer lage onderhoudskosten.
– Zeer lage bijtelling (afhankelijk van het bouwjaar).
Alle adviseurs van Stekkersch hebben zelf geruime tijd privé in een e-Golf gereden en hebben dus zeer veel praktijkervaring. Eén van onze adviseurs heeft zelfs een trip gemaakt van Rotterdam naar München en terug. Met dat soort trips leer je de auto echt door en door kennen, omdat je het maximale gaat vragen.
Tot slot gaan we in op veel gestelde vragen met betrekking tot de e-Golf:
– Wat is de maximale actieradius van een e-Golf?
Met een normale rijstijl is de actieradius ongeveer 240 km.
– Hoe snel kan ik opladen aan en publieke laadpaal?
De e-Golf kan maximaal 2-fase laden met een snelheid van 7.4kwh. Dat betekent bij een
volledig lege accu de auto binnen 5 uur weer helemaal vol is.
– Hoe snel gaat het snelladen aan de snelweg?
De e-Golf kan maximaal met 40kwh snelladen. Dat betekent bij een accu van 10% je
binnen 45 minuten weer voor 90% vol kan zitten.
– Kan ik ook opladen via een normaal stopcontact?
Je kan opladen via een normaal stopcontact met maximaal 2.4kwh per uur (dit geldt voor
alle elektrische auto’s). Dit houdt in dat bij een accu van 10% je binnen 13 uur weer helemaal vol kan
zitten. Kom je dus om 18:00 uur thuis met 10% en hang je hem gelijk aan de lader, dan kan je om
07:00 uur weer vol wegrijden.
Nadat de e-Golf meer dan zes jaar succesvol heeft rondgereden, was het tijd voor een nieuwe stap.
In tegenstelling tot de e-Golf is de ID3 vanaf de grond af aan ontwikkeld puur als elektrische auto. Dit
kan je bijvoorbeeld merken aan de ruimte verhoudingen van de auto: de buitenmaten zijn gelijk aan
een e-Golf, maar de binnenruimte is net zo groot als een Volkswagen Passat. Ook is de accu
aanzienlijk groter dan de e-Golf (62kwh versus 36kwh), het motorvermogen is maar liefst 204pk (!)
en last but not least: achterwielaandrijving!
Sinds de marktintroductie rijden wij regelmatig ID3’s en kunnen wij concluderen dat de e-Golf al een
goede auto is, maar de ID3 is op een hoger niveau. Inmiddels komen de eerste demonstratieauto’s
op de markt waar de kop van af is, weinig kilometers en een hoge korting met betrekking tot de
nieuwwaarde. Wij richten ons vooral op de luxe plusuitvoering welke net onder de €45.000
cataloguswaarde vallen, waardoor consumenten tevens aanspraak maken op €2.000 subsidie van de
overheid. De overige voordelen van een ID3 voor de gemiddelde ondernemer/consument zijn:
– Geen wegenbelasting tot 2025.
– Vanaf 2025 is het wegenbelasting tarief slechts 25%.
– Zeer lage onderhoudskosten.
– Zeer lage bijtelling (afhankelijk van het bouwjaar).
Alle adviseurs van Stekkersch hebben zelf geruime tijd privé in een ID3 gereden en hebben dus zeer
veel praktijkervaring. Eén van onze adviseurs heeft zelfs een trip gemaakt van Rotterdam naar
Hannover en terug. Met dat soort trips leer je de auto echt door en door kennen, omdat je het
maximale gaat vragen.
Tot slot gaan we in op veel gestelde vragen met betrekking tot de ID3.
– Wat is de maximale actieradius van een ID3?
Met een normale rijstijl is de actieradius ongeveer 360 km.
– Hoe snel kan ik opladen aan en publieke laadpaal?
De ID3 kan maximaal 3-fase laden met een snelheid van 11kwh. Dat betekent bij een
volledig lege accu de auto binnen 5,5 uur weer helemaal vol is.
– Hoe snel gaat het snelladen aan de snelweg?
De ID3 kan momenteel maximaal met 100kwh snelladen. Dat betekent bij een accu van
10% je binnen 40 minuten weer voor 90% vol kan zitten. Er staat een update gepland voor de ID3 om
de snelheid hiervan te verhogen van 100kwh naar 125kwh. Dit zou betekenen dat het nog slechts 30
minuten duurt!
– Kan ik ook opladen via een normaal stopcontact?
Antwoord: Je kan opladen via een normaal stopcontact met maximaal 2.4kwh per uur (dit geldt voor
alle elektrische auto’s). Dit houdt in dat bij een accu van 10% je binnen 15 uur weer helemaal vol kan
zitten. Kom je dus om 17:00 uur thuis met 10% en hang je hem gelijk aan de lader, dan kan je om
08:00 uur weer met bijna 300 kilometerrange op pad.